Flytt 8-11-2013

Oj oj oj oj... igår fick vi nycklarna till vår nya lägenhet och idag har
vi packat och burit saker hela dagen lång.
Pappa och mamma har varit gulliga och monterat ihop
barnens våningssäng och imorgon kommer alla starka grabbar och
tar dom tunga möblerna tillsammans med min man.
 
Blev lite besviken när jag synade lägenheten igår efter att vi
hade avslutat affären med försäljarna på mäklarens kontor.
 
Åkte direkt till lägenheten och fann att städningen var sisådär
och att dom hade monterat ner spegeln från väggen i badrummet
som egentligen är en del av inventariet när man flyttar in.
Tydligen så hade dom lagt till an klausul som vi hade missat
där det stod att dom tar den med sig men jag tycker man kan
ersätta den med någon annan billig variant för respektens skull.
Sen när jag ringde och klagade på städning (i vänlig ton) så
ville han inte riktigt erkänna det och sade att dom själva hade
gjort städningen för att dom inte litade på städfirmor och spenderat
flera timmar med att gå igenom den med mormor som hjälp.
Men väggar var smutsiga och fönsterkarmar var inte heller städade
och damm fanns det en del av på flera ställen.
 
Orkade inte ta den fajten så vi får väl städa igenom själva sen.
 
Men jag är nöjd är otroligt nöjd med köpet och ännu mer
nöjd med vår försäljning på vår lägenhet.
Vi har gjort en bra affär och flyttar inte längre än fem minuter bort.
Jag kommer aldrig lämna min lilla ort.
Mig får man bända bort med kofot om man ska få mig härifrån..hahahaha!
 
Nu är det bara att flytta in, få saker på plats och sakta men
säkert börja med att lägga vår egen pränt på vårt nya hem.
 
(bilder från visningen)
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Riktigt fint!! Grattis:))

2013-11-10 @ 02:46:28
URL: http://dlorenas.blogg.se
Postat av: Meltem

Tjusigt :)

2013-11-10 @ 16:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0