Empty pockets!

 
 
Idag är det lönedags!
Synd bara att pengarna knappt hinner komma in
innan dom är slut :/
 
Jag vet inte om jag har blivit lite halvsnål med tiden men
jag tycker att kostnaderna har blivit extremt höga.
Vi betalar mer pengar men får mindre för dom.
 
Idag kan jag gå ut på en restaurang och betala 30 kr för
ett glas med falsk cola.
Maten kan vara vidbränd och köttet senigt men likförbannat tvingas
man punga ut runt en 300:- minst per person.
 
Jag kan köpa en tröja för 400:- som efter två tvättar trådas
upp eller spricker i sömmarna.
 
Häromdagen gick jag och klippte mig och fixade ögonbrynen.
Jag klippte en cm på min lugg och mina ögonbryn vart slaktade
men likförbannat så gick jag därifrån 200:- fattigare på ett jobb som
inte ens tagit en kvart och som slutade med dåligt resultat.
 
 Köper du ett par skor idag så får du knappt ett par schyssta
dojor under tusenlappen och på det så ska du köpa massor av
medel för att hålla dom, i trim, klacka om dem och ibland behövs
det t om en extra sula för att skon ska sitta bra.
Vilket innebär att skorna kanske har ett slutpris på 1.500 istället
för 1000:-
 
För att inte tala om tv-avgiften som man står och betalar.
Dessutom för två kanaler som jag i alla fall aldrig kollar på.
Inte ens politiker betalar den där jäkla avgiften.
 
Barnindustrin kunde inte vara snabba nog att utnyttja faktumet
att föräldrar vill ha det allra bästa till sina barn.
Du finner snart inte en vagn under 8000 kr.
Till det vill du oftast ha en babysitter och den går aldrig under 700:-,
en bärsele från babybjörn går på tusenlappen, bilstol, barnstol,
skötbortd, säng...bara där är du uppe i en utgift som inte ens lönen täcker.
När årstiderna skiftar letar vi efter dom mest praktiska och hållbara
kläderna och det är ett sökande som måste ske om och om
igen för att barnen växer.
Skulle köpa ett underställ till min dotter på polarn och pyret.
Byxor och tröja tillsammans skulle ha kostat 1.500!!!
Det är fanimej helt sjukt!
 
Listan blir låg men ytterliggare en sak som irriterar mig
är sl:s priser. Att först lägga in trängselavgift och sedan
chockhöja priserna var riktigt fult gjort.
Meningen var ju att spara på miljön med bilarna och låta
folk byta till tåg och bussar men nu har ju folk knappt råd att
färdas komunalt heller.
 
En gång i tiden brukade vi storhandla två ggr i månaden och
kvittot brukade landa på 1.300 - 1.400 .
Nu handlar vi för 2.500-2.700 och kommer hem med varor som
knappt räcker två veckor. Vi satsar mycket på frukt och grönt.
Dessutom blir många varor dåliga och behövs kastas innan utgångsdatumet.
 
Nej Gud bevare mig för höjda priser, sämre kvalité och service
som bara resulterar i tomma fickor hur mycket man än jobbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0