Välkommen till bajsmuseumet

" Välkommen till vårt fina bajsmuseum. Till höger ser ni
en trevlig hög med bajs och går ni längre fram så ser
ni ytterliggare 50 högar med bajs, små högar till stora"
 
Ja så såg promenaden idag ut när jag skulle ta min
äldsta dotter till förskolan.
 
Jättetrevligt när man precis ätit en fin frukost och
magen kände sig lagom full.
Jag kan garantera att den där frukosten var nära att
komma upp igen när jag gick längs vägen där snön hade smält.
Allt skit, bokstavligen skit, hade kommit fram med regnet och jag
hade fullt upp med att hålla dotterns fötter och mina egna från att
trampa på alla härligheter.
Och tro inte att jag inte har svurit sönder mig ett x antal gånger när jag
har varit ute med min egen hund och kommit hem med bajs
överallt pga alla förbannade nonchalanta och lata hundägare som
börjar sprida sig som pesten där vi bor, och med all säkerhet i andra
områden också.
 
Är så trött på detta!
Det måste vidtas hårdare åtgärder för hundägare som vägrar ta
ansvart för sina djur. Vare sig det gäller uppfostran av hundar
eller bara en sådan simpel sak som att plocka upp efter sina hundar.
 
Jag kan inte understryka nog hur äckligt det är att vandra i
ett område där det bokstavligen talat regnar bajs!
 
" Det som göms i snö, kommer upp i tö"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0