Var försiktig - Vissa parasiterar på dina ord

 
Jag gick från att vara en väldigt tystlåten och försynt tjej
till en öppen och pratsam kvinna.
 
Jag var den som aldrig knep ett ord om mina personliga problem
och var verkligen inte "the one to kiss and tell"
 
Men nu efter att ha förstått att vädringen av sina problem ibland
gör att dom försvinner snabbare så har jag börjat dela mina frustrationer
likaså mina problem och aggressioner.
 
Och det är bra till en viss gräns!
 
Det slutar att vara bra så fort du vädrar dina problem till fel öron.
 
Jag ska absolut inte skrämma er med dessa ord men jag skulle
säga att människorna som parasiterar på din misär är fler än du tror.
I vissa fall är det så illa att det t om är dina egna familjemedlemmar
som drar nytta av dina olycka och dina tragedier.
 
Har mer än en gång dragits in i kvinnofällan där din kvinnliga vän
har problem i sitt förhållande och gärna vill att du sitter i samma båt.
Och så fort du piper om äktenskapsproblem så griper hon tag
i situationen och omvandlar problemet till större än vad det är.
För är hon olycklig och med all sannolikhet på väg till att bli singel
så ska hon banne mig inte sitta ensam i singelbåten.
 
Det kan börja med att du hade problem med att din man
aldrig diskar men när parasiten är klar med dig så
har du och din man alla världens problem över era axlar.
 
Jag har beskådat denna typ av konspiration mer än en gång
och suttit i situationer där jag själv blivit indragen i parasiternas värld.
 
Vad parasiterna gör oavsett om dom är kvinnor, män, vänner eller familj är
att dom plockar meningar du sagt ur olika sammanhang och
sätter ihop dem i en text som dom kan manipulera dig med.
Varför dessa människor gör detta är för att dom på något sjuk sätt
blir skadeglada när någon annan har problem eller för att
dom inte vill drunkna med deras Titanic ensam.
 
Så mitt råd till mig själv först och främst är att tänka två gånger om
innan jag lägger mina problem till allmän beskådning.
Och se till att vara förbannat säker på att öronen som
lyssnar inte tillhör öronen på en människa som
bara vill profitera på min tragedi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0