Människorna som vågar tvinga andra att titta sig i spegeln....

Jag tror är en otrolig bra människokännare och en väldigt dålig "låtsas som ingenting" människa.
Det är förmodligen därför folk blir lite obekväma och börjar vrida på sig lite
när dom är i mitt sällskap.
 
Det går inte att vara falsk, kasta ut massor av lögner eller smyga iväg
och sticka huvudet i sanden så länge man är i en seriös relation eller vänskap med mig.
 
Det finns ingenting värre än att sitta på läktaren och se personer som man
avgudar agera dörrmattor åt sina vänner och familj.
Att se hur dom ursäktar varje felsteg personerna gör för att
lyckas hålla det höga antalet vänner på sin face-book och instagram.
 
Det är inte förvånande att människor är så falska nuförtiden för
det är sällan man behöver stå till svars för sina egna handlingar.
 
Jag har en låg smärttröskel när det kommer till svek och väntar fortfarande
på att få konfrontera min älskade brudtärna som bara promenerade ut ur
mitt liv två månader efter bröllopet.
Utan förklaring, utan ett hej då och med en arrogans som jag fortfarande
irriterar mig på tre år efter.
 
Jag antar att många som klivit in i mitt liv förväntar sig att kunna bete
sig på samma sätt som dom kan bete sig mot sina andra konflikträdda vänner.
Det är först när dom blir ifrågasatta när dom avbokar var och varannan träff för
att killen plötsligt är tillgänglig eller när dom, knappt hör av sig på flera veckor,
som dom inser att deras rövarhistorier inte går igenom.
 
Och det är beklagligt att folk inte går in med inställningen att ge
varenda relation som dom deltar i, det allra allra bästa av dem själva.
Att man går in med inställningen att det är bättre att ha 100 vänner
och ge dem några procent av sin tid här och där istället för att
ha 10 vänner som man ger sitt bästa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0