Att tala är silver - att skriva är guld!

 
 
  • Hej Jimmie Åkesson! Läste att du fick en tårta i ansiktet idag när du satt och skulle signera din bok, det var ju tråkigt att läsa! Det är aldrig kul när en debatt blir så aggressiv att det tar sig fysiska uttryck, eller hur? Jag har aldrig fått en tårta kastad på mig... Bara stenar men det är ju inte samma sak! Jag blev ju inte kladdig eller så, bara rädd och förnedrad. Det kladdigaste jag fått på mig av en meningsmotståndare är spottloskor.
    Det finns väljare i ditt parti som uttryckt att jag försatt mig i en hotfull situation själv eftersom jag valt att bli muslim och klä mig som jag gör. Lika konstigt ur ett demokratiskt perspektiv som att hävda att du har försatt dig i situationen att få gräddtårta i ansiktet bara för att du råkar välja att bli partiledare för ett rasistiskt parti! Galen värld vi lever i, eller hur Jimmie? Jag förstår om du är upprörd över det som hände idag. Jag förstår om du känner dig ofredad... Verkligen. Typ som jag gjorde efter att de där killarna hade kallat mig "islamist-hora" och kastat stenar. Jag gick ut och berättade om det i min blogg och blev kallad gnällig. Men som tur är slipper du gå ut med det du utsätts för, för det sköter ju Avpixlat, betalda av din kompis Kent, så du slipper bli kallad gnällig. Skönt! Hoppas vi kan verka för ett mer tolerant Sverige där vi lyssnar på varandra och visar varandra respekt från och med nu. Men det skulle vara en kamp som skulle kräva sina uppoffringar. Som att SD aldrig skulle kunna bli Sveriges tredje största parti.
     
    Läste detta inlägg idag vilket resulterade i att jag gav mig in i en halv dags debatt.
    Debatten var faktiskt bra och eftersom inte kommentarsfältet
    genomsyrades alldeles för högerextrema människor så kunde
    faktiskt kommentarerna hålla en ganska hög nivå och det var
    faktiskt intressant och givande att vara därinne.
    Dessutom fick jag träna på min egen debatt-teknik :)
     
    Egentligen brukar jag inte längre vistas i kommentarsfälten då
    jag inser att dom har tagits över av riktiga drägg.
    Men då och då hoppas jag in och gästspelar.
     
    Tycker att Carolina Moberg Farraj  skriver denna text väldigt
    bra och lyfter det på ett sätt som varken är aggressivt eller provocerande.
    Hon visar att man kan lyfta fram viktiga frågor på ett bra sätt och
    utan att gå till personangrepp och det är något som SD själva borde ta lärdom av!
     

Kommentarer
Postat av: Stefan Fäger

Läste dina inlägg om detta. Din första inlägg är en mycket intelligent analys om nu läget av rasism i Sverige tycker jag.
Men kannse är det adopterade människor som du ? som utan religiösa eller etniska tankar, klarar av att göra en så lysande objektiv beskrivning av den svenska rasismen baserad på egenupplevelser som adopterad.
Ett lysande inlägg i debatten tycker jag :-)

Stefan Fäger.

2013-11-20 @ 13:39:28
Postat av: Stefan Fäger

Läste dina inlägg om detta. Din första inlägg är en mycket intelligent analys om nu läget av rasism i Sverige tycker jag.
Men kannse är det adopterade människor som du ? som utan religiösa eller etniska tankar, klarar av att göra en så lysande objektiv beskrivning av den svenska rasismen baserad på egenupplevelser som adopterad.
Ett lysande inlägg i debatten tycker jag :-)

Stefan Fäger.


Svar: Tack snälla för din kommentar. Blev otroligt glad att läsa att du uppskattade mina inlägg :) tror också att man som adopterad ser saker lite mer klarsynt. Det blir lätt en vi och dom fråga när det borde vara en gemensam fråga!
Anonymous None

2013-11-20 @ 14:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0