En icke-politisk agenda

Fick en bild av statistiken över partierna idag och inser att vänstern ligger risigt till. Jag deltog i vänstern för länge sedan men av olika skäl så avgick jag från gruppen. B la för att jag inser att min agenda har väldigt lite politiska influenser och för att jag har så blandade politiska åsikter. En del är åt höger men hjärtat ligger mestadels hos vänstern för att jag anser att det är det enda sanna partiet som representerar den lilla människan och dom utsatta i samhället.

Tyvärr har vänstern tappat väljare och förtroende och min personliga åsikt och reflektion över detta är att vänstern likt SD har för många "fotsoldater" som solkar ner deras namn. Vänstern är inte längre kommunister i den benämning som dom var förut och inte heller är den större delen av politikerna extremister men när alldeles för extrema feminister, djuraktivister och antirasister begår brott, trakasserar människor och yttrar sig hotfullt på nätet i vänsterns namn så drar dom ner den sanna politiken i smutsen och partiet förlorar sin trovärdighet.

Människan, den med sund förnuft, går inte hot till mötes och vill inte beblandas med våld och övergrepp när det kommer till demokrati. Demokrati sker genom att föra en talan inom ramarna och hur mycket vi än må sitta och fundera på hur ett sådant odemokratiskt och osvenskt parti som SD kan få komma in i Sveriges riksdag så måste vi bemöta den tragedin med kunskap, ord och en stark kamp. Att lägga sig på deras nivå skänker dem bara mer stöd och mer väljare och vi vill inte förlora denna kamp genom att snubbla över våra egna ben!

Att gå ut som radikal feminist och säga att alla män är våldtäktsmän, att vilja införa en misshandelskatt på män och ge sig efter kvinnor som inte följer normen som en feminist tycker att man ska följa är enligt mig inte feminism överhuvudtaget utan snarare än annan form av rasism och diskriminering. Att som djuraktivist ge sig ut och misshandla pälshandlare och hota deras barn är diktatur och inget annat. Att som antirasist misshandla och nätmobba andra är att lägga sig på SD:s nivå.

Kvinnliga rättigheter såsom djurrättigheter och människorättigheter talar redan så starkt för sig själva genom bara ordet. Det finns så många starka argument för att försvara dessa områden så varför använda SD:s metoder för att försvara ren logik och sunt förnuft?

Jag debatterade nyligen mot rasism i en het debatt hos Carolina Moberg och bara genom att vara saklig, påläst och respektfull så vann jag med gilla, kommentarer och vänförfrågningar över 1000 likes. Och dom kom från alla världens hörn och kanter. Både män, kvinnor, muslimer, kristna, etniska svenskar och invandrare tryckte på like-knapparna och varför? Jo för att jag talade för alla i människors rättigheter. Jag talade om ett gemensam kamp för ett gemensamt Sverige. Jag talade varken ur ett själviskt perspektiv eller från en politisk eller religiös agenda. Jag talade för en bättre framtid för alla, och gud välsigne, även dom vilseledda anhängarna till  sverigedemokraterna som många gånger är mer vilseledda, kärlekstörstande individer som pg a svaghet i livet eller dåliga upplevelser låtit sig hjärntvättas av dom sanna människohatarna som nu sitter i Sveriges riksdag. Jag säger människohatare för att jag anser att SD:s politik även är ett hat mot den etniska svensken som i många mängder arbetar hårt för antirasismen och humanismen i Sverige.

Låt oss bemöta denna ondska med kärlek, låt oss besvara deras frågor med respekt som i sin tur kanske leder till ändrad uppfattning om mångkulturen och antirasism. Låt oss lyfta antirasismen, feminismen, och barnrättighetsfrågan till den nivå den förtjänar att ligga på. Och låt oss vinna över dom mörka tiderna som nu sprider sig i världen genom att belysa dem med det vi kan bäst. Kärlek, kunskap och respekt!

/ Linda 

(dela gärna detta vidare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0