Ironin i att adopterade blir rasister...

Oj oj oj oj vad människan är en komplex liten sak i lyckförpackning!
 
När Jackie Arklöv nu gav ut en bok så kan man läsa anledningen till
varför han som mörk icke svensk valde att gå med i ett nazistiskt gäng
som misshandlade andra mörka icke svenskar så blev ju förklaringen
till detta väldigt logisk.
 
"Jackie Arklöv gick blev nazist för att han själv mobbades för
sin hudfärg under hela hans uppväxt"
 
Sådär! Klart! En bra förklaring till en hemsk historia...
 
Eller???? Vänta lite.... va?
 
Jackie Arklöv blev mobbad för att han var mörk och svarar med
att ansluta till den mentalitet och grupp som mobbat honom
och utsätta andra för samma sak!
 
 
Ah men lägg av för fan!
Jag kissade nästan på mig av garv när jag läste detta!
 
Och värre vart det igår efter att jag suttit och debatterad i ett halv dygn
mot två rasister. Inte vita kränkta män rasister, inte svenska tonåringar
och inte hjärntvättade SD-kvinnor utan två adopterade killar från Chile!
 
Ja ni hörde rätt..och nu kan vi garva lite till om ni vill.
 
Det finns inget värre än adopterade som tar gränsen till att få passa
in i Sverige till en sådan brutal nivå att dom borde läggas in på mentalsjukhus.
Förstår dom inte att vi också är invandrare på ett sätt.
Vi råkade bara komma hit insvepta i en finare lyxförpackning
med möjligheterna redan serverade på ett silverfat.
 
Jag ska snart skriva ett inlägg om adopterade och adoption och
det är såna här historier som gör att man faktiskt måste börja
debattera om adopterade från en väldigt komplex och psykologisk synvinkel.
 
I vilket fall så kan jag visa lite om vad jag skrev till mina kära
adoptivpolare!
 
Detta skrev jag efter att Fredrik, observera att Fredrik är chilenare, FRÅN CHILE;
I SVERIGE, och förespråkar att länder inte ska vara mångkulturella.
 
"Måste även inflika med en sak Fredrik. Du säger att det är bevisat att mångkulturen inte fungerar? Men hur kommer det sig då att SD får mest röster från homogena städer och grupper? Orter där människor beblandas har ju knappast en hög statistik på antal SD-röster? Och det är människor som "beblandar" sig med andra kulturer och som sållar sig till grupper som antirasister och vänstern. Det är människor som introduceras till olika kulturer och olika människor och som är väldigt beresta som bli mest fördomsfria Så egentligen går argumentet om att mångkultur inte är bra ganska motbevisat"
 
Sen fick han en annan kommentar från en grym kille som
stod på min sida i debatten som jag tyckte var så klockren:
 
Jag förstår inte Fredrik men jag kan leva mig in i tankarna som driver honom. Han ger liv till ett annat utryck som lyder " Alla invandrare är dumma i huvudet, men du är ju ok Fredrik" Och att man blir sedd och värdesatt som människa är ju viktigt för många. Kul för dig att du äntligen känner gemenskap Fredrik, även om det är med rasister.Sen var det Victorias uttalande om gästvänligheten av de invandrare hon har besökt, att hennes empati inte var ifrågasatt då hon faktiskt varit i någons hem och druckit konstiga teer. Låt mig tala om för dig, att tacka vänligt men bestämt nej till erbjudandet är också att visa empati i många länder. Men istället äter du deras mat dricker deras te och sedan kan du vara stolt och säga att du inte är rasist. Snacka om att ljuga för sig själv och utge sig vara något annat än det man är"
 
Sen debatterade vi lite med den andra snedvridna Daniel
och då skrev jag lite såhär. Kan inte vissa allt som sas men
jag vann tillslut debatten för han försvann.
 
"Daniel är INTE rasist men han anser att alla världens muslimer står bakom kvinnoförtryck. rätta mig om jag har fel men innebär inte ordet rasist att man klumpar ihop en hel grupp människor och dömer dem? Hmmm...måste kolla wikepedia"
"
"Så om man stopper invandringen från muslimska länder så räddas kvinnorna från problematiken dom har här? Bra där Daniel. Ska höra med svenska feminister, journalister och utsatta kvinnor om vad dom anser om det argumentet. Men eftersom muslimska män med all sannolikhet oftast väljer kvinnor från sina egna länder hur kan då den svenska kvinnan drabbas av islam?"
 
"Daniel det håller inte! Varför är dom flesta kvinnor antirasister och feminister om dom är så rädda för allting du drar upp nu i stridens hetta? Varför existerar det knappt några kvinnliga röstare på SD eller i deras parti. Varför skriver alltid kvinnliga journalister om ojämställdheten här om den vore så fantastiskt perfekt"
 
"Vem har sagt att invandrare inte kan vara rasister? Idioti och galenskap kommer i många skepnader, kulturer och färger. Delade precis en video där man ser hur man judar behandlar svarta i Israel. Det väldigt komiska med den videon är att dom judiska rasisterna använder samma argument som dom själva blev utsatta för när miljontals judar utrotades. Plus att dom gjorde en sieg heil hälsning. Jag vred mig av garv samtidigt som jag dog lite inombords för att jag inser hur sjuk världen är. Jag vet att Jackie Arklöv, Sveriges största nazist en gång i tiden, blev mobbad för hans hudfärg hela hans uppväxt och svarade på detta genom att bli nazist och polismördare. Värden är galen Daniel. Man kan antingen vara med och bidra till galenskaperna eller så kan man vara med och motverka för en gemensam och bättre framtid för alla oavsett härkomst. Jag tror på det senare Daniel...vad tror du på?"
 
"Oj har du gjort lumpen Daniel ..wow! För det förbereder dig ju verkligen för krig i jämförelse med dom som kommer från ett. Du den dagen det blir krig så kan jag garantera att du och alla andra SD-sympatisörer lägger svansen mellan bena och springer. Om ni var lika kaxiga bakom kommentarsfälten som i verkligheten så skulle man kanske ha något hopp. Då får du ju se till att behandla alla mohammeds och achmeds bra då och sluta trakassera och förnedra dem så att deras självmordsbombs-övningar och våldsamheter kommer väl till hands då den dagen det blir krig!"
 
"Nej Daniel. Gud bevare mig för människor som du. Jag tackar för diskussionen även om den har lämnat mig smått IQ-befriat efter dina senaste inlägg. Jag har fått träna upp min debattförmåga i alla fall och inser att den är bra stark :) Du vägrar svara på om du är adopterad Daniel men jag inser att det med all säkerhet är så. Jag får väl ursäkta ditt beteende för jag vet hur psykologiskt förvridna idéer många adopterade har. Lyckligtvis finns det även många som mig som väljer en bra väg ut. Svenskar, invandrare, muslimer, kristna, män eller kvinnor, whatever. Ingen förtjänar dom fördomarna som du kastar ut gång på gång. Jag frågade dig förut om du var en person som vill bidra till galenskaperna i världen eller om du var en person som ville medverka till det bättre. Du är uppenbarligen av det första tänket. Gå och ta dig en rejäl titt i spegeln och fråga dig själv vad som bidragit till att du blev den personen du blev. Den frågan brukar bli ganska jobbig för människor som är av en ond karaktär. God natt!"
 
 
Jag räknade ihop hur många gånger man tryckt på gilla-knappen för
det jag hade skrivit i debatten och sammanlagt fick jag 501 omtyckta kommentarer
och väldigt många som gjorde en vänförfrågan på min facebooksida.
(avböjde dem för att jag vill ha en privatsida tyvärr)
Därmed visar jag även på att man många gånger kommer långt med att debattera
ner främlingsfientliga människor istället för att slå ner dem som
man ibland kan förstå att det händer för gudarna ska veta
att det inte är lätt att stå upp med bara ord mot en sådan ondska som rasism
faktiskt är. Oavsett från vem den riktas och mot vem den riktas!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Noor

"Daniel är INTE rasist men han anser att alla världens muslimer står bakom kvinnoförtryck. rätta mig om jag har fel men innebär inte ordet rasist att man klumpar ihop en hel grupp människor och dömer dem? Hmmm...måste kolla wikepedia"

HAHA bästa

Svar: Hahahaha...fick många likes på den :) Man måste vara rapp i käften när man debatterar ... :)
Anonymous None

2013-11-07 @ 22:06:34
URL: http://muslimtjejs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0