Systrar o Systrar

Det finns inget fulare än kvinnohat som kommer från kvinnor själva.
Det grymma hatet som oftast baseras på avundsjuka och svartsjuka
och som gör att allt sunt förnuft flyger sin kos hos oss kvinnor.
 
Ska jag vara ärlig så har jag mött mycket mer motstånd och mycket mer mothugg
från kvinnor än från män.
Ibland har dom bittra kommentarerna och pikarna från kvinnor
syrat igenom så hårt att dom nästan tagit knäcken på många jag känner, inklusive mig själv.
 
Jag har varit relativt skonad från manshatet alla talar om.
Mycket för att jag alltid varit väldigt noga med att sätta tydliga
gränser och regler på hur jag vill bli bemött och behandlad.
Kanske var gränserna mer flummiga när man var ung men en
dyrbar lärdom i tidig ålder gjorde att jag lärde mig att män i allmänhet
behöver tydliga signaler på vad som är okej och inte.
 
Däremot tycker jag att jag alltför ofta blivit mer sviken av mina kvinnliga vänner.
Att jag alltför ofta blivit mött med dålig attityd och nonchalans från
kvinnor över lag och det är till min besvikelse hur jag ser att
kvinnor allt oftare behandlar varandra dåligt.
 
Ju fattigare länderna är ju mer håller kvinnorna ihop men
i moderna miljöer och i-länderna så går kvinnan
snabbt från att vara en förbundsvante till att vara en fiende.
 
Det inre börjar helt plötsligt konkurreras ut av det yttre och
jakten på perfektion blir till ett krig där man ska gå över lik för att nå sitt mål.
Och att liken är kvinnor gör det bara mer beklagligt!
 
Vi borde vara systrar!
Stå allierade i denna mansdominerade värld där alltför
många män har fått inta scenen med oss som bakgrundsdansare.
 
Jag säger inte att vi ska rikta vårat hat mot männen, absolut inte!
I en perfekt feministiskt värld så efterfrågar vi jämställdhet och
inte ett tredje världskrig mot mansvärlden.
 
Vad vi dock måste göra är att rikta bort hatet mot varandra.
Att sätta fokus på ordet syster är nu viktigare än någonsin när
kvinnan i Sverige verkar hålla på att gå under totalt.
Psykiska sjukdomar förgiftar våra vuxna hjärnor och
var och varannan ung tjej vill ta livet av sig!
 
Jag frågar mig själv...
Är lösningen till detta offentliga bloggkrig mellan Sveriges största
kvinnliga bloggerskor?
Är lösningen att visa hur kända kvinnliga förebilder i media och tv
sitter och skryter om hur dom erövrat andra kvinnors män?
Är lösningen att sitta och nät-hata unga tjejer så hårt
så att den enda utväg dom ser är i snaran dom hängt i trädet utanför?
Ligger lösningen i att visa ständiga program om hur vi kvinnor
catfajtas och munfajtas för att trycka ner varandra så mycket som möjligt?
Ska kända journalister och skribenter få starta en hetsjakt
på alla kvinnor som inte passar in i mallen på hur en kvinna ska se ut i deras ögon?
Oavsett om det är stereotypen hemmafrun, feministen eller idealkvinnan.
 
Jag ser ingen utväg för kvinnan längre om kvinnan själv lägger
mer fokus på att se fiender istället för allierade.
 
Varför låta något som en gång i tiden var kvinnans starkaste vapen gå förlorat
för att vi av någon konstig anledning vill förvandlas till män?
 
We are not meant to make war!
We ar meant to make love.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0