In another place - my friend could be my enemies

 
Här i Sverige tillhör svarta, muslimer och zigenare en av dom mest
utstötta och diskriminerade grupperna..
En skäl till att många finner varandra och hittar många gemensamma punkter.
 
Även om jag inte är från Afrika och har ett ursprung från Sri-Lanka,
en etnicitet som är betydligt mer tolererad, så hamnar jag oftast
i just gruppen afrikaner pga min mörka hud.
Därför reagerar jag stark vid slagord mot afrikaner och finner mig
i ständigt debatt för deras rättigheter och värde.
 
Många tycker att jag är naiv när det kommer till bl a muslimer.
Dom ser mig som en förrädare som borde inse att om jag hade
växt upp i ett land med muslimsk regim så hade jag varit ett offer för
muslimer och inte en allierad.
Fair enough, så hade det förmodligen sett ut.
Hade jag varit kristen i Turkiet för flera år sedan eller kristen i Egypten
eller Afghanistan här och nu så hade jag varit en kämpare mot det
jag kämpar för idag. Jag är inte naiv.
 
Men jag kan bara bedöma situationen från den vinkel som jag tittar
från idag. Jag kan bara döma människor efter mitt liv här och nu och i Sverige.
Här kommer människor från alla håll och kanter för att finna en fristad.
För att bryta kedjor och banor och bygga broar mellan varandra.
Hit kommer många människor för att bli ett med världen och
för att hitta en frizon för deras kultur, deras tro och deras tillhörighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0