Konflikträdd

 
 
Att vara konflikträdd kanske inte är den roligaste egenskapen man kan ha.
Konsekvenserna kan även bli att man själv går runt och mår väldigt dåligt
för att man håller all ilska inom sig.
 
Jag kan vara både konflikträdd och väldigt aggressiv attackerare.
Det beror faktiskt mycket på om det är jag själv som blir påflugen eller
om det är någon annan.
 
Jag har betydligt lättare att reagera snabbt och stark om det gäller någon
annan men om det gäller mig själv så kan jag bli ställd och reagera alldeles för sent.
 
Sen finns det enormt många konfliktträdda människor som bara ställer till
det för sig själva genom att vara rädda för att stå upp för sina åsikter.
Som framstår som falska för att dom blir den där ständiga ja-sägande
personen som alltid håller med, kameleonten som skiftar färg beroende på miljö.
Och jag kan faktiskt nästan bli förbannat på sådana människor och även
ibland ha väldigt svårt att lita på dem.
För en människa som aldrig visar sin ståndpunkt kan besitta många fula tankar
om en som aldrig kommer fram. Och man kan aldrig riktigt lita på att man
har den personens back-up när det verkligen gäller.
Sitter denna person och håller med när andra människor kritiserar en?
Sitter denna person och håller med när man talar när hon/han egentligen
tycker helt tvärsemot?
 
Oftast går dessa personer bara omkring och klagar på andra och på hur
dom blir behandlade men ler falskt när dom talar med personerna ifråga.
Om jag inte gillar en person så kan jag aldrig vara genuint trevlig.
Jag kan vara artig och visa respekt men att man någonsin skulle se
mig med tungan i häcken på någon jag inte tycker om skulle aldrig hända.
Och när jag ser en sådan charad så blir tilliten till den personen ganska liten.
 
Att vara konflikträdd är en sida som alla som besitter den måste jobba med.
Om inte för sin egen skull så för sin omgivnings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0