Odisciplinerad

Herreguuuuud vad dålig jag har blivit på att vara disciplinerad.
Har haft ett par mål i flera år nu men tro fan inte att jag ens kommit i närheten av dem.
 
Jag vet inte om det beror på att jag har för lite att göra?
Don´t get me wrong...jag har häcken full 24 timmar om dygnet och inte på ett trevligt sätt :O hehe...
Men jag har inte tillräckligt med saker att göra som motiverar mig att ta mig
an allt jag skulle behöva ta mig an.
 
Jag skulle definitivt behöva vidarutveckla mig inom jobb och eventuellt utbildning.
Jag skulle behöva framtidsplanera för barnen med skola och så vidare.
Måste börja kolla upp förskola och bra skolor osv.
Och det jag borde lägga mest fokus på nu är träningen.
Att vara fokuserad på att ändra kosten och att köra min träning regelbundet
så att jag får bättre fason på ryggen och så att jag får bort den där
förbannade mamma-magen som jag nu gnällt över sen jag fick mitt första barn.
Tidsfristen för att skylla på att det är en mamma-mage börjar gå ut :)
 
Vad jag skulle behöva är en livscoach som står vid min sida 24 timmar om dygnet.
Som säger åt mig vad jag ska äta, när jag ska äta, att jag ska dricka tillräckligt mycket med
vatten, att jag ska börja planera vissa saker, att jag ska TA TAG i vissa saker.
Denna coach skulle också behöva säga åt mig att gå och lägga mig i tid och
helst sjunga lugnade vaggvisor så att jag sov djupt hela natten.
 
Men vem har möjlighet och tillgång till en sådan fantastisk coach?
 
Istället får jag be till alla världens gudar och hoppas på att
disciplinen vill infinna sig i mig inom en snar framtid.
Annars tror jag att livet kommer vara ett enda stort kaos framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0