Spot on!

 
Idag fick jag mig ett gott skratt när jag åt middag med min man.
Han berättade att han hade haft en kund i bilen i förrgår som skulle
åka hem med sin fru.
 
Under resans gång hade mannen blivit lite styv i korken,
som så många blir när dom sitter i en taxibil och tror att
dom kan trycka ner chauffören som dom oftast anser vara i underläge.
 
Han hade börjat fråga om vad min man hade för bil och börjat
en snacka en massa goja om att det var myyyycket bättre att äga
en BMW osv osv...det vanliga status-tugget som människor
som tror att dom är överlägsna andra kör.
 
Min man vänder sig slutligen om till mannen och säger:
 
Det spelar uppriktigt sagt ingen roll om jag har en likbil eller en BMW
för det är ändå djurtransport jag håller på med!
 
Han menade på att det är så mycket drägg och pack han kör så
det hade inte lönat sig att äga en fin och dyr taxibil för den
kunderna hade inte varit värdig märket.
Att säga djurtransport var lättast till hand men han tror
att han förolämpade djuren när han jämförde dem med
vissa kunder som han fraktar.
 
Mannen fick plötsligt slut på ord och hans fru lade handen
på min mans axel och sa:
 
- Det är bra att du säger ifrån!
 
Jag vek mig dubbelt av skratt.
Hade verkligen velat se hans min!
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hahaha jag skratta som fan när jag läste detta! Jag träffar såna ignoranta människor dagligen på jobbet.

2013-11-04 @ 12:57:18
Postat av: Daniela

Hahaha jag skratta som fan när jag läste detta! Jag träffar såna ignoranta människor dagligen på jobbet.

2013-11-04 @ 12:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0